Ekim 29, 2013

pırasalı yoğurtlu bulgur pilavı(BENİM TARİFİM)





SELAM SEVGİLİ TAKİPÇİLERİM..

Havaların güzel olması hepimize bir enerji veriyor diye düşünüyorum.mavi renkli tabağı seçmemin de buna etkisi olduğunu düşünüyorum..Sizlere bugün pırasayı sevmeyen,yiyemeyen herkese özel bir tarif vereceğim..
Oğluşuma pırasayı nasıl yedireceğim diye düşünürken bu tarifi buldum..içindeki malzemeler  öyle besleyici ki..mutlaka yapmanızı tavsiye ediyorum.MUTLU OLUN..

MALZEME LİSTESİ:
yarım kilo pırasa(sadece baş kısımları)
2 su bardağı bulgur
4 çorba kaşığı yoğurt
zeytin yağı.tereyağı
karabiber,tuz
kuru nane


YAPILIŞI:
-Pırasaları ince ince kıyalım.
-tencereye koyalım ve içerisine 3 çorba kaşığı zeytin yağı dökelim.
-pırasaları yağla birlikte pişirmeye yakın bir şekilde kavuralım.
-kavrulan pırasalara 2 çorba kaşığı tere yağ ilave edelim.
-şimdi tencerenin altını kapatalım ve biraz soğumasını bekleyelim.
-soğuyan pırasalara 4 çorba kaşığı yoğurt ilave edelim.
-tencerenin altını tekrar açalım.
-üzerine bulguru ekleyelim.
-tuzunu,karabiberini ekleyelim.
-4 su bardağı sıcak su ekleyip;tencerenin altını en kısığa getirelim.
-pilavımız piştiği zaman üzerine tere yağında kavurduğumuz naneyi kavurup dökelim..
-pilavımızı karıştıralım ve servise hazır şekle getirelim.




AFİYETLE..SEVGİLER..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...