Ekim 14, 2013

bulgur köftesi



selam sevgili takipçilerim..bakıyorum da her yer et yemekleri ile dolu..ben de belki sıkılmışsınızdır et görmekten diye farklı lezzetler yayınlamayı tercih ediyorum..severek,isteyerek,beğenerek yiyebileceğiniz bir yemek ile karşı karşıyasınız..mutlaka deneyin diyorum ve tarifime geçiyorum..


MALZEMELER:

2 su bardağı ince bulgur
1 yumurta
3 çorba kaşığı biber ve domates salçası karışık
3 çorba kaşığı tereyağı
acı biber,karabiber,tuz
4-5 çorba kaşığı un
maydanoz
sumak
sarımsaklı yoğurt


YAPILIŞI:
-bulgurumuzu yoğurma kabına alalım.
-üzerini çok az geçecek kadar sıcak su koyun ve kabın ağzını kapatın.
-bulgur suyunu çekince tuzunu ekleyin.
-biraz soğumasını bekleyin ve ununu ilave edin.
-yumurtasını kırın ve yoğurun.
-yoğurma  işlemi bitince resimdeki gibi sıkarak şekil verin.(5-6 dakika yoğurmanız yeterli)

-sıkma işlemi bitince sosunu hazırlayın.
-bir tencereye salçasını koyun,tereyağını ekleyin ve kavurmaya başlayın.
-bulgurun üzerini biraz geçecek kadar sıcak su ekleyin.
-15-20 dakika pişirmeniz gerekiyor;çünkü sosla bulgurun özleşmesi gerek.
-sosun içine acı biber ekleyin.
-köfteler pişince üzerine sarımsaklı yoğurt dökün,maydanoz ekleyin ve en üstüne de sumak dökerek servise hazır şekle getirin..

AFİYETLE CANLARIM

1 yorum:

  1. Nefis görünüyor,bulgurun her lezzeti baştacım.ellerinize sağlık..sevgiler.iyi bayramlar..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...