Eylül 02, 2013

bulgurlu biber dolması


canım biberlerim,yeşil biberlerim,minik biberlerim sizleri en sonunda dolma yapmak için kullandım..önce nazikçe çekirdeklerinizi çıkardım,sonra hepinizi bir bir yıkadım..sonra o değerli kıymalı bulgurlu içinizi hazırladım..altınıza salçayı terayağda kavurup koydum ve son olarak da içlerinizi doldurup sizleri kaynattım..afiyetle yenmek için hazırsınz artık...

MALZEMELER:
200 gr kıyma
1 kilo yeşil biber
3 adet soğan
yarım demet maydanoz
bir tutam taze nane(yoksa kuru nane de olur)
1-5 su bardağı ince  bulgur
2 yemek kaşığı biber ve domates salçası karışık
1 çay kaşığı yenibahar
1 çay kaşığı karabiber
zeytinyağı,tereyağı
tuz


YAPIM AŞAMASI:
-soğanları yemeklik doğrayalım ve bol zeytin yağında kıyma ile birlikte pişirelim..
-tuzunu da ilave edelim.
-salçasını ekleyelim ve kavuralım.
-kavurma işlemi bitince bulgurunu ekleyelim.
-bulgurlu içe sıcak su ekleyerek hafif bulgurun pişmesini sağlayalım
-baharatlarını ekleyelim.
-altını kapaım ve maydanozu,naneyi ilave edelim.
-soğuduktan sonra biberlerin içlerini dolduralım.
-pişireceğimiz tencerenin altına bir kaşık domates salçası ve bir çorba kaşığı tereyağı koyup dağlayalım..
-dolmaları bu dağlanmış salçanın üzerine dizelim üzerine su ekleyelim.
-dolmaları kaynatalım..kaynamaya başlayınca altını kısalım,pişmesini bekleyelim..
AFİYET OLSUN..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...