Aralık 31, 2013

YILBAŞI KURABİYESİ


                       Yeni yılın hayatınıza umut,huzur,sevgi,barış,dostluk getirmesini diliyorum..

MALZEMELER:

1 paket margarin(tuzsuz tereyağı da olur)
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı  pudra şekeri
1 çay bardağı buğday nişastası
1 yumurta
1 çay bardağı ceviz
1 çay bardağı incir sosu(yapılışını altta anlattım.)
aldığı kadar un
kabartma tozu,vanilya
üzeri için pudra şekeri,tarçın
1 paket bitter çikolata(benmari usulü eritilmiş)

YAPIMI:(İNCİR SOSUNUN YAPIMI)
-Önce incirlerden başlayalım.Aslında bu kurabiyeye incir suyu koymak gibi bir niyetim yoktu;ama kaynattığım şekerli suyu ne yapacağımı bilemedim ve bu şekilde değerlendirmek istedim.Siz isterseniz incir suyu koymayabilirsiniz.
-Yarım kilo inciri 1 su bardağı şeker,üzerine geçecek kadar su ve 1 adet kabuk tarçın koyarak kaynattım.İncirlerin iyice kaynayıp yumuşaması gerekiyor ama.
-İşte bu kaynattığım suyu da dökmedim.Su gibi akıcı olmuyor ama ağda gibi bir sos elde etmeniz gerek.
-1 çay bardağı kadar bir sos elde ettim ve kurabiyeye aroma vermesi için bunu koydum.Kalan incirleri de ileri de incirli pasta yapmak için buzluğa attım.İstediğiniz zaman çıkartıp kullanabilirsiniz.

KURABİYE HAMURU YAPIMI:


-Buzdolabından çıkardığınız margarini bıçakla ufak parçalara bölün.(margarinin soğuk olması önemli)
-Bir kaba nişastayı,pudra şekerini,sıvıyağı,yumurtayı,margarini,kabartma tozunu ve vanilyayı koyun.
-Elinizle bu malzemeleri biraz karıştırın.
-Cevizleri rondodan geçirin un gibi olmasını sağlayın.
-Margarinin erimesi için biraz zaman geçmesi gerekiyor.
-Yavaş yavaş ununu ilave edin.
-Margarin de bu arada elinizde şekil almaya başlayacak.
-Kulak memesi kıvamında bir hamur elde edin.
-Kurabiye hamurunuzun biraz dinlenmesi için buzdolabına koyun.
-Dinlenen hamurdan bir parça koparın.Merdane yardımı ile yarım santim kalınlığında açın.
-Tezgahınız yapmak için uygun değilse yağlı kağıdı alta ve üste koyarak da rahatlıkla açabilirsiniz.Keza ben öyle yapıyorum.
-Açtığınız hamurdan istediğiniz bir kurabiye kalıbıyla şekiller çıkartın.Ben bu sefer yılbaşı temalı olsun istedim.erlerden serptim.Evinizde varsa kullanabilirsiniz.
-Fırına koymadan önce üzerilerine renkli şek
-170 derecelik fırında üzeri  pişirin.
-Fırından çıkınca  sıcak sıcak pudra şekeri ve 1 tatlı kaşığı tarçını karıştırıp serpin.
-Çikolatanızı benmari usulü eritin(çikolatanın içerisine çok az süt ve 1 tatlı kaşığı tereyağı koydum.Çikoltanız kıvamlı olursa biraz daha süt ekleyebilirsiniz.BAŞTAN SAKIN SÜTÜNÜ FAZLA EKLEMEYİN.)
-Eriyen çikolataya çam ağaçlarınızın baş kısmını batırın ve soğuması için bir ızgaranın üzerine koyun.



4 yorum:

  1. merhaba gül'i nisa hnm öncelikle yeni yılınız kutlu olsun size bir itirafta bulunmam gerekiyor sayfanın en üst bölümündeki tabağa ve bardağa bayıldım her sayfanıza geldiğimde içim gidiyor çokkkk beğendim benim de olsa güle güle kullanın çok güzeller :( inş benimde olur kurabiyeler harika minik uğur böcekleri ne kadar şirin sunum da çok güzel elinize sağlık takipteyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geç gelen bir yorumla..çok teşekkür ederim size..yine gelin beklerim..

      Sil
  2. kek tariflerini hangi katogori içine eklediniz bulamadım gül hnm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kekleri ayırmadım emine hanım onları da ayırıcam tariflerim çoğaldı çünkü..blog içinde bir arama motoru var ismini yazın bulabilirsiniz..teşekkürler sevgiler..

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...