Aralık 21, 2013

karışık pizza


MALZEMELER:

2 su bardağı sıcağa yakın süt
1 çay bardağı ılık su
1 kahve fincanı zeytin yağı
1 paket tek kullanımlık instent kuru maya
1 paket kabartma tozu
2 çorba kaşığı yoğurt
2 adet kesme şeker
tuz
aldığı kadar tam buğday unu ve buğday unu.

SOS MALZEMESİ:
1  kavanoz domates sosu-250 gr(ben yazın hazırlamıştım)
sosunuz yoksa 6-7 adet domates
3 diş sarımsak
1 tatlı kaşığı kuru fesleğen
1 tatlı kaşığı kekik
1 çorba kaşığı tereyağı

İÇ MALZEMESİ:

Sucuk,mantar,mısır,zeytin,közlenmiş ve kabukları soyulmuş kırmızı biber,jalapeno,kaşar peyniri,beyaz peynir
(BU MALZEMELERİN MİKTARLARI ve ÇEŞİTLERİ SİZ DEĞERLİ TAKİPÇİLERİME KALMIŞ)

HAMURUNUN HAZIRLANMASI:
-Önce kuru malzemeleri bir yere toplayın ve elinizle karıştırın(kuru maya,kabartma tozu,biraz un,tuz,şeker)
-Sonra bu kuru malzemelere tek tek sıvıları ekleyin.
-Sütünü,zeytin yağını,ılık suyunu ve yoğurdunu.
-Sonra da azar azar iki çeşit ununuzdan ekleyerek ekmek hamuru kıvamında bir hamur elde edin.
-Hamurun çok iyi yoğurulması gerekiyor.
-Ben en son yoğurma kabından çıkartıp tezgahın üzerinde yoğurdum.
-En az 1 saat ağzını kapatıp ve bir beze sarılı şekilde bekletin.

SOSUN HAZIRLANMASI:
-Domates kullanacaksanız önce domatesleri rendeleyin kullanmayacaksanız sosunuzu bir kaba boşlatın ve kaynatmaya başlayın.
-Her iki şekilde de domateslerin kıvam alması gerekli.
-Sarımsağı rendeleyin ve baharatlarını ekleyin.
-Pişen sosunuza tereyağını ekleyin ve altını kapatın.

PİZZANIN HAZIRLANMASI:
-Hamurunuzdan tepsi büyüklüğünde parçalar kopartın ve hamuru tezgahınıza alın altını ve üstünü unlayın.
-Bir merdane yardımı ile tepsi büyüklüğünde açın.Tepsinizi yağlayın.
-Fazla büyük açtıysanız onları da kesmeyin onlardan kaşarlı kenarlar yapacağız.
-Sosunuzdan bir miktar sürün.
-Hamurun her tarafına dağıtın.
-Kaşar peynirinizi rendeleyin ve sosun üzerine serpin.
-Kenarlara fazla kaşar peyniri koyun ve hamuru içeriye doğru katlayın.
-İsteğiniz sırada diğer malzemeleri de ekleyin.
-200 derecelik fırında pişirin fırından çıkarmaya yakın tekrar kaşar peyniri serpin.
-Peyniri eriyince fırından çıkartın.

2 yorum:

  1. emine bederin programında yaptınız tiritte her tavuklu harcı yarım yufkayamı sarıyorsunuz yoksa bir yufkayı ikiye kıvırarakmı videodan tam anlayamadım,birde sütede tarifini bulamadım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoş geldiniz öncelikle..Evet harcı yarım yufkaya sarıyorum..Bir terslikten dolayı tarifi kaldırdım..En kısa sürede tekrar koyacağım..Sevgiler..

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...